- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
PROTOŽE NEJSOU FIRMAMI. A povinnost se vztahuje jen na firmy zapsané v obchodním rejstříku. Nevztahuje se nejen na právníky či daňové poradce. Nevztahuje se nejen na žádné poradce. Nevztahuje se na žádnou fyzickou osobu (jako povinnost). U právních zástupců jistě nepříjemné - ale schránku si zřídit m o h o u.
Pokud je právnická či daňově-poradenská firmy (např. s.r.o.), pak schránku zřídit musela.
Jak jednoduché, milý autore.
Bože Vy dva, snad po něm nechcete, aby na Vaše věcné a správné připomínky i odpověděl...
Vážený pane Dernere, zajímalo by mě, co jste Vaším článkem chtěl říct. Když si přečtete příslušný zákon, zjistíte, že: 1) úřady a právnické osoby musí již nyní mít datovou schránku, potud správně, a že 2) fyzické osoby, ať již běžní občané - nepodnikatelé nebo podnikatelé - živnostníci či osoby vykonávající svobodná povolání či zemědělci, mít datovou schránku nemusí. Advokáti/daňoví poradci tedy nejsou nijak zvýhodněni; naopak z kategorie podnikajících fyzických osob jsou pouze pro ně schránky povinné, byť s časovým odstupem.
Vedle toho přehlížíte, že řada advokátů poskytuje své služby prostřednictvím "své" právnické osoby - např. veřejné obchodní společnosti či s.r.o.; tito advokáti pak samozřejmě své datové schránky již mají.
Také byste možná mohl konkretizovat onen záhadný "prostor pro různé manévrování a využívání skulinek v zákonech"; bez takové konkretizace je to jen bezpředmětné a hloupé kopnutí.
Mám takový dojem, že u advokátů a d. poradců byl jedním z důvodů odložení platnosti zavedení d. schránek problém spočívající v nemožnosti souč. systému oddělit "soukromou" část schránky pro advokáta a "veřejnou" pro jeho klienty.
Ze zákona má podnikající fyzická osoba 1 datovou schránku. Jenže advokáti a d. poradci mají jaksi v náplni práce zastupovat své klienty, takže vzniká otázka - posílat advokátovi úřední poštu o jeho klientovi do jeho soukromé datové schránky? Ne? Nelze? Tak potom mu zřídíme speciální datovou schránku na každého klienta zvlášť! To bude paráda - pan advokát bude neustále aktualizovat seznam svých klientů a bude jej přeposílat poště. Česká pošta bude mít plné ruce práce a advokáti a d. poradci zvednou taxy za své služby, protože přece se jim zvednou admin. náklady, že?
.
A advokáti a d. poradci nejsou jediní, kterým chodí datové zprávy a k tomu písemnosti poštou. Stejné je to když kterýkoliv úřad chce zveřejnit něco veřejnou vyhláškou. Protože veřejná vyhláška má určené náležitosti zákonem (kulaté razítko + podpis), tak ouřadové posílají na městské úřady (které spravují veř. vývěsky) veřejné vyhlášky taktéž dvojmo.