Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Stará kára

7. 12. 2009 14:30
Odpověď je nasnadě

PROTOŽE NEJSOU FIRMAMI. A povinnost se vztahuje jen na firmy zapsané v obchodním rejstříku. Nevztahuje se nejen na právníky či daňové poradce. Nevztahuje se nejen na žádné poradce. Nevztahuje se na žádnou fyzickou osobu (jako povinnost).  U právních zástupců jistě nepříjemné - ale schránku si zřídit  m o h o u.

Pokud je právnická či daňově-poradenská firmy (např. s.r.o.), pak schránku zřídit musela.

Jak jednoduché, milý autore.

0 0
možnosti

Glock bez -e

7. 12. 2009 14:52
Re: Odpověď je nasnadě

více viz zákon č. 300/2008 Sb. :-PR^

0 0
možnosti

Lewis

7. 12. 2009 13:11
Reakce?

Bože Vy dva, snad po něm nechcete, aby na Vaše věcné a správné připomínky i odpověděl...;-D

0 0
možnosti

Glock bez -e

7. 12. 2009 14:51
Re: Reakce?

Sim ano, chtěl bych. :-P;-(;-(;-)

0 0
možnosti

ptak_tucnak

7. 12. 2009 13:00
Pointa?

Vážený pane Dernere, zajímalo by mě, co jste Vaším článkem chtěl říct. Když si přečtete příslušný zákon, zjistíte, že: 1) úřady a právnické osoby musí již nyní mít datovou schránku, potud správně, a že 2) fyzické osoby, ať již běžní občané - nepodnikatelé nebo podnikatelé - živnostníci či osoby vykonávající svobodná povolání či zemědělci, mít datovou schránku nemusí. Advokáti/daňoví poradci tedy nejsou nijak zvýhodněni; naopak z kategorie podnikajících fyzických osob jsou pouze pro ně schránky povinné, byť s časovým odstupem.

Vedle toho přehlížíte, že řada advokátů poskytuje své služby prostřednictvím "své" právnické osoby - např. veřejné obchodní společnosti či s.r.o.; tito advokáti pak samozřejmě své datové schránky již mají.

Také byste možná mohl konkretizovat onen záhadný "prostor pro různé manévrování a využívání skulinek v zákonech"; bez takové konkretizace je to jen bezpředmětné a hloupé kopnutí.

0 0
možnosti

Glock bez -e

7. 12. 2009 14:55
Re: Pointa?

Mám takový dojem, že u advokátů a d. poradců byl jedním z důvodů odložení platnosti zavedení d. schránek problém spočívající v nemožnosti souč. systému oddělit "soukromou" část schránky pro advokáta a "veřejnou" pro jeho klienty.

0 0
možnosti

Glock bez -e

7. 12. 2009 11:53
Co na tom nechápete?

Ze zákona má podnikající fyzická osoba 1 datovou schránku. Jenže advokáti a d. poradci mají jaksi v náplni práce zastupovat své klienty, takže vzniká otázka - posílat advokátovi úřední poštu o jeho klientovi do jeho soukromé datové schránky? Ne? Nelze? Tak potom mu zřídíme speciální datovou schránku na každého klienta zvlášť! To bude paráda - pan advokát bude neustále aktualizovat seznam svých klientů a bude jej přeposílat poště. Česká pošta bude mít plné ruce práce a advokáti a d. poradci zvednou taxy za své služby, protože přece se jim zvednou admin. náklady, že?

.

A advokáti a d. poradci nejsou jediní, kterým chodí datové zprávy a k tomu písemnosti poštou. Stejné je to když kterýkoliv úřad chce zveřejnit něco veřejnou vyhláškou. Protože veřejná vyhláška má určené náležitosti zákonem (kulaté razítko + podpis), tak ouřadové posílají na městské úřady (které spravují veř. vývěsky) veřejné vyhlášky taktéž dvojmo.

0 0
možnosti
  • Počet článků 47
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 999x
Do politiky jsem vstoupil v roce 1990.

V současnosti jsem zastupitelem (KDU-ČSL) a neuvolněným předsedou kontrolního výboru Královéhradeckého kraje.

www.derner.cz

www.facebook.com/DernerVladimir

https://twitter.com/DernerVladimir

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky